
Navštíveno 24449x

Dobrý den,
zapojuji své první autorádio a hned mám problém (kupodivui) :)
Kdyby někdo ze zkušenějších byl tak hoden a pomohl mi, byl bych opravdu moc vděčný. Budu se snažit uvést maximum informací, aby problém se co nejrychleji vyřešil.
Takže situace se má takto:
1. Auto je dovezené z Nemecka, BMW E36 r.v. 1994
2. Autorádio v autě bylo od Volkswagenu
3. Chci zapojit Pioneer DEH - 3900MP
Po zapojení se nechce vůbec zapnout, chová se, jako kdyby bylo odpojené. Samozřejmě, že jsem prostudoval manuál a dalši info na netu a podle mě ty dráty mám zapojené dobře (což ve skutečnosti není pravda, jinak by se to zaplo). Přesto ale nehraje.
4. Možnost vady autorádia je vyloučena, jelikož jsem s nim byl v Metropoli Zličín a zapojil jsem to na jejich ISO konektor a tam se rádio zaplo.
5. ISO konektor auta má tyto dráty:
červený (na drátu napsáno "12 POWER"),
žlutý (na drátu napsáno "12 MEMORY"),
oranžový (na drátu napsáno: "CAR LIGHT")
černý (na drátu nic nenapsáno, ale nejspíš kostra)
5. ISO konektor rádia ma všechny zmíněné dráty se stejnými popisky až na oranžový drát, který vůbec chybí)
6. Při opětovném zapojení původního autorádia z Volkswagenu, se toto bez problémů zapne.
Jako první postup mě napadá prohození červeného a žlutého drátu, než to ale provedu, chci se zetat:
- v případě, kdy by dráty byly nyní zapojené dobře (tedy problém je někde jinde), a já je budu přehazovat, jestli to nepoškodí rádio.
- z informací, které jsem načerpal odtud z diskuzního fóra, jsem přišel k závěru, že při špatnem/proházeném zapojeni červeného a žlutého drátu se rádio v každém případě zapíná a akorát je tam problém s uschováním pameti na nastavení a na uložené radiostanice. V mém případě rádio se ani nezapne, neznamená to, že problém je někde jinde?
Uvítám jakoukoliv pomoc či radu. Mějte prosím na paměti, že toto dělám poprvé, proto bych prosil o co nejpodrobnější návody a postupy.
Dik,
Viktor
mozna blby dotaz,ale zkousel si to pri zapnutem klicku:-)
jinak bych asi vyzkousel ty draty,jestli je v nich opravdu elektrika,
v červeném by mela byt pouze pri zapnutem zapalovani
na zlutem by mela byt porad
oranzovy bych neresil
a cerny kostra...
pokud to je jak jsem napsal tak to musí fungovat...
2Antonio: jsem to samozrejme zkousel se zapnutym klickem. Jako zapalovani zapnuty nebylo, ale klicek byl otocen na pozici on.
Jeste jsem v navodu v troubleshootingu nasel, ze pokud se vyskytuje podobny problem, muze se stat, ze je spatne zapojena kostra a proto je potrebe na dobu cca 1 min odpojit od akumulatoru minus kabel. Ale kdyz mi fungovalo to predchozi autoradio Volkswagen, tak asi tezko bude uzemneni spatne napojeny ne?
Nevim proc, ale zda se mi, ze to nebude prohozenim zluteho a cerveneho dratu, protoze i v tomto pripade by se radio alespon melo zapnout, ne? Akort by treba po vypnuti nepamatovalo ulozeny stanice, ale MELO BY se zapnout..
2Siggi_z_BA: dekuju za schéma. Akorat jsem nepobral, proc jsi mi tam vyzbacil sestej pin? Co s nim?
Kamos mel se stejnym autem stejny problem: Mel tam origo radio - hralo - dal Pioneer (zkouseno v BMW 525TDS) - nehralo i to prej zkouseli zapojit nak natvrdo a stejne to nerozbehli, ted dal Blaupunkt - a hraje :)) musi tam byt nejaka blbost to neni mozny.
2 Lucass a ostatní: tak jsem zjistil, čím to je - zkoušel jsem totiž zapojit žárovku. Jde o to, že žlutý drát (memory) u mě vůbec není pod napětím, ani s otočeným kličkem. Pro změnu červený drát je pod napětím pořád i s vypnutým klíčkem. Takže je tam v tom velkéj bordel.
Stále si asi myslíte, že přes ten červenéj drát by se rádio mělo zapnout, v tom s váma souhlasím, ale jak říká Lucass, jeho kamarád měl podobnéj problém právě taky s Pioneerem. Takže mám důvod se domnívat, že Pioneery mají v sobě zabudovanou funkci, že se rádio vůbec nezapne, když nemá proud v MEMORY drátu.
Až to celý dám do pořádku, napíšu, jestli se to rádio nakonec zaplo.
Zatím se mějte a všem děkuju za komentáře.
Vik
tak spoj zlutej drat s cervenym na radiu a to cele zapoj na cervene z auta a musi ti to hrat ne...
2 michal_smsmsm: Jak to mam spojit? To bych mohl, ale nechce se mi kurvit dráty od Pioneer. Radši odnesu k elektrikáři, stejně je třeba ten bordel dat do poradku.
Bud to proletuj u radia nebo v aute, ale spis bych dohledal spinanej plus a natahnul ho do ISOkonektoru v aute, at je to pripraveny i na jine radia.
spoj to v kabelech od radia, nektery radi jsou tak uuuzasny ze maji na tehle kabelech Y rozdvojky takze se to da propojit... coz teda asi neni tvuj pripad... reseni na porad by bylo udelal to jak pise lucass, natahnout odnekud ze spinacky spinane plus a to dat misto zluteho do iso konektoru v aute, ale nevim jestli jsi tak zrucky najit na pinacce misto kde se ti po otoceni klicku obevi + 12V... pokud toto dokazes bude to nejidealnejsi reseni...

18.10.2007, 20:21 |
Viktor | Upraveno: 2007-10-18 20:26:57
Tak jsem spojil kabely v autě a hurá, už to hraje :) Bude to dočasné řešení s tím že nějak pozdějic zkusím natáhnout spinané plus. Tak děkuji za pomoc a užitečné rady. Ted bude o jednoho Pioneeraka vic :) Ještě zbývá najít nějaka rozumná umístění pro repra v autě, což bude velkéj problém, protože mám versi comact (E 36, 316 Comapct) a tam toho místa zrovna moc není. Jinak co se tyce kol, tak uz mam elektrony :)
